Klantenservice

Algemenevoorwaarden van Stolks Kwartiertje, gevestigd te Stolwijk (geldig vanaf 01-05-2024)

Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdensde bedenktijd
Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrechtdoor de consument en kosten daarvan
Artikel   9 - Verplichtingen van de ondernemer bijherroeping
Artikel 10 - Uitsluitingherroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakomingen extra garantie
Artikel 13 - Leveringen uitvoering
Artikel 14 -Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 -Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 -Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel1 - Definities

Indeze voorwaarden wordt verstaan onder:


1.    
Aanvullendeovereenkomst:een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of dienstenverwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitaleinhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derdepartij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
2.    Bedenktijd: de termijn waarbinnende consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3.    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden dieverband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4.    Dag: kalenderdag;
5.    Digitale inhoud: gegevens die indigitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6.    Duurovereenkomst: een overeenkomst diestrekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoudgedurende een bepaalde periode;
7.    Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel -waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat steltom informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier dietoekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd ophet doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie vande opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8.    Herroepingsrecht: de mogelijkheid vande consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
9.    Ondernemer: de natuurlijke ofrechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten opafstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst dietussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van eengeorganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhouden/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend ofmede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie opafstand;
11. Modelformulier voorherroeping:het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voorherroeping;
12. Techniek voorcommunicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van eenovereenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfderuimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel2 - Identiteit van de ondernemer
Stolks Kwartiertje(statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);
Goudseweg 73, 2821 BEStolwijk;
Telefoonnummer: 06-24810089
E-mailadres: info@stolkskwartiertje.nl
KvK-nummer: 93415648
Btw-identificatienummer:NL 003 326 854 B56
In bezit van slijtersvergunning.

Artikel 3
-Toepasselijkheid

1.    Deze algemene voorwaarden zijn vantoepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomenovereenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2.    Voordat de overeenkomst op afstandwordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consumentbeschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal deondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welkewijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij opverzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.    Indien de overeenkomst op afstandelektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat deovereenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaardenlangs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld opzodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan wordenopgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs nietmogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordenaangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan wordenkennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg ofop andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.    Voor het geval dat naast dezealgemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden vantoepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing enkan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepenop de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.    Indien een aanbod een beperktegeldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk inhet aanbod vermeld.

2.    Het aanbod bevat een volledige ennauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/ofdiensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordelingvan het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van deaangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingenof kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3.    Elk aanbod bevat zodanigeinformatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingenzijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 -De overeenkomst

1.    De overeenkomst komt, ondervoorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaardingdoor de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gesteldevoorwaarden.

2.    Indien de consument het aanbod langselektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langselektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang deontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consumentde overeenkomst ontbinden.

3.    Indien de overeenkomst elektronischtot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorischemaatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgthij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kanbetalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in achtnemen.

4.    De ondernemer kan zich binnenwettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijnbetalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren dievan belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om deovereenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling ofaanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.    De ondernemer zal uiterlijk bij leveringvan het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgendeinformatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op eentoegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,meesturen:

a.    het bezoekadres van de vestiging vande ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b.    de voorwaarden waaronder en de wijzewaarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel eenduidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c.    de informatie over garanties enbestaande service na aankoop;

d.    de prijs met inbegrip van allebelastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover vantoepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering ofuitvoering van de overeenkomst op afstand;

e.    de vereisten voor opzegging van deovereenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of vanonbepaalde duur is;

f.     indien de consument eenherroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6.    In geval van een duurtransactie isde bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

1.    De consument kan een overeenkomstmet betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd vanminimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag deconsument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave vanzijn reden(en) verplichten.

2.    De in lid 1 genoemde bedenktijd gaatin op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezenderde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

a.    als de consument in eenzelfdebestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of eendoor hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemermag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijkewijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met eenverschillende levertijd weigeren.

b.    als de levering van een productbestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument,of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeelheeft ontvangen;

  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiëledrager is geleverd:

3.    De consument kan eendienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud dieniet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonderopgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar dereden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

4.    De in lid 3 genoemde bedenktijd gaatin op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitaleinhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren overherroepingsrecht:

5.    Indiende ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over hetherroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt,loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke,overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6.    Indiende ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consumentheeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijkebedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument dieinformatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdensde bedenktijd

1.    Tijdens de bedenktijd zal de consumentzorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechtsuitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en dewerking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat deconsument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in eenwinkel zou mogen doen.

2.    De consument is alleen aansprakelijkvoor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaanmet het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3.    De consument is niet aansprakelijkvoor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bijhet sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over hetherroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van hetherroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1.    Alsde consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen debedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnigewijze aan de ondernemer.

2.    Zosnel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij ditaan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeftaangeboden het product zelf af te halen. Deconsument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij hetproduct terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3.    De consument zendt het product terugmet alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originelestaat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke enduidelijke instructies.

4.    Hetrisico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van hetherroepingsrecht ligt bij de consument.

5.    Deconsument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen ofals de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument dekosten voor terugzending niet te dragen.

6.    Indiende consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat deverrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit dieniet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaaldehoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer eenbedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis datdoor de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met devolledige nakoming van de verbintenis.

7.    Deconsument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering vanwater, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in eenbeperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

a.    deondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over hetherroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voorherroeping niet heeft verstrekt, of;

b.    deconsument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst oflevering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijdheeft verzocht.

8.    Deconsument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering vanniet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

a.    hijvoorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met hetbeginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

b.    hijniet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijntoestemming; of

c.    deondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9.    Alsde consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullendeovereenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 -Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1.    Alsde ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronischewijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld eenontvangstbevestiging.

2.    De ondernemer vergoedt allebetalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door deondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijlddoch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroepingmeldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hijwachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot deconsument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welktijdstip eerder valt.

3.    De ondernemer gebruikt voorterugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij deconsument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor deconsument.

4.    Als de consument heeft gekozen vooreen duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeftde ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug tebetalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgendeproducten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als deondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van deovereenkomst, heeft vermeld:

1.    Producten of diensten waarvan deprijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemergeen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

2.    Overeenkomsten die gesloten zijntijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethodewaarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer wordenaangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheidkrijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van eenveilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten,digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3.    Dienstenovereenkomsten, na volledigeuitvoering van de dienst, maar alleen als:

a.    deuitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van deconsument; en

b.    deconsument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra deondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4.    Pakketreizen als bedoeld in artikel7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

5.    Dienstenovereenkomsten voorterbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaaldedatum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

6.    Overeenkomsten met betrekking totvrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode vanuitvoering daarvan is voorzien;

7.    Volgens specificaties van deconsument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die wordenvervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument,of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

8.    Producten die snel bederven of eenbeperkte houdbaarheid hebben;

9.    Verzegelde producten die om redenenvan gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te wordenteruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hunaard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan deprijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan delevering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waardeafhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloedheeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen encomputerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines,met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud andersdan op een materiële drager, maar alleen als:

a.    deuitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van deconsument; en

b.    deconsument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1.    Gedurende de in het aanbod vermeldegeldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of dienstenniet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen inbtw-tarieven.

2.    In afwijking van het vorige lid kande ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aanschommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed opheeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen enhet feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij hetaanbod vermeld.

3.    Prijsverhogingen binnen 3 maanden nade totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij hetgevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden nade totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deondernemer dit bedongen heeft en:

a.deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. deconsument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van dedag waarop de prijsverhoging ingaat.

5.    De in het aanbod van producten ofdiensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1.    Deondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan deovereenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisenvan deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkomingvan de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/ofoverheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevensvoor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2.    Eendoor de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extragarantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consumentop grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien deondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3.    Onderextra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, dienstoeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalderechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijkverplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel vande overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1.    De ondernemer zal de grootstmogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij deuitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragentot verlening van diensten.

2.    Als plaats van levering geldt hetadres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3.    Met inachtneming van hetgeenhierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal deondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet danwel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervanuiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Deconsument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten teontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4.    Na ontbinding conform het vorige lidzal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijldterugbetalen.

5.    Het risico van beschadiging en/ofvermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorgingaan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaaktevertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging enverlenging

Opzegging:

1.    De consument kan een overeenkomstdie voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleverenvan producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijdeopzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en eenopzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.    De consument kan een overeenkomstdie voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleverenvan producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijdetegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoeovereengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3.    De consument kan de in de vorigeleden genoemde overeenkomsten:

-         te allen tijde opzeggen en nietbeperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaaldeperiode;

-         tenminste opzeggen op dezelfde wijzeals zij door hem zijn aangegaan;

-         altijd opzeggen met dezelfdeopzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4.    Een overeenkomst die voorbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren vanproducten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgendworden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5.    In afwijking van het vorige lid mageen overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot hetgeregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgendworden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als deconsument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kanopzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6.    Een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten ofdiensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als deconsument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste éénmaand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomststrekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7.    Een overeenkomst met beperkte duurtot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen entijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgendvoortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8.    Als een overeenkomst een duur vanmeer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allentijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij deredelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van deovereengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1.    Voor zover niet anders is bepaald inde overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consumentverschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van debedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen nahet sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenenvan een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument debevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2.    Bij de verkoop van producten aanconsumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht wordentot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kande consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van dedesbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetalingheeft plaatsgevonden.

3.    De consument heeft de plicht omonjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan deondernemer te melden.

4.    Indien de consument niet tijdig aanzijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemeris gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, nahet uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nogverschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemergerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekeningte brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragentot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende €5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van deconsument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1.    De ondernemer beschikt over eenvoldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klachtovereenkomstig deze klachtenprocedure.

2.    Klachten over de uitvoering van deovereenkomst moeten binnen bekwame tijd nadatde consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediendbij de ondernemer.

3.    Bij de ondernemer ingediendeklachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum vanontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijdvraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord meteen bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meeruitvoerig antwoord kan verwachten.

4.    Indien de klacht niet binnen eenredelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht inonderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voorde geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

1.    Op overeenkomsten tussen deondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben,is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkendebepalingen

Aanvullendedan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet tennadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd danwel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manierkunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


 

BijlageI: Modelformulier voor herroeping

 

 

Modelformuliervoor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen enterugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-         Aan:          Stolks Kwartiertje

Goudseweg 73, 2821 BE, Stolwijk

info@stolkskwartiertje.nl

 

-         Ik/Wij*deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

deverkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

delevering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

deverrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

 

-         Besteldop*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

 

-         [Naamconsumenten(en)]

 

-         [Adresconsument(en)]

 

-         [Handtekeningconsument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

 

*Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.